3 creme hidratante pe care m-am bazat iarna aceasta



Una dintre cele mai importante lecții învățate de mine de-a lungul anilor este faptul că hidratarea este esențială indiferent de anotimp sau tip de ten și că nu ar trebui să existe rutină de îngrijire a pielii fără cel puțin un produs care să îndeplinească acest rol. Ar mai fi desigur și „regula de aur a hidratării”. Principiul său de bază este unul foarte simplu: hidratarea trebuie realizată atât interior printr-un aport suficient de lichide, cât și exterior cu ajutorul produselor de îngrijire potrivite. Cu toate acestea, iarna pielea suferă cel mai tare din cauza deshidratării. Frigul, vântul și variațiile mari de temperatură determină uscarea excesivă a pielii corpului, cele mai expuse părți fiind tenul și mâinile.

Deși nu putem spune că am avut, practic încă avem, parte de o iarnă în adevăratul sens al cuvântului, tenul meu mixt tot se resimte, în special în zona obrajilor și în jurul ochilor. Senzația de piele care ține, uscăciunea pielii de sub ochi și o mică iritație în colțul acestor, ce se manifestă în cazul meu doar în această perioadă, toate sunt mai pronunțate acum. În același timp, nu pot renunța nici la crema cu SPF, astfel încât m-am orientat către o variantă mai hidratantă. Per total am 3 creme hidratante pe care m-am bazat și încă mă bazez pentru a face față capriciilor vremii. Despre ele am să vă povestesc în cele ce urmează.


Despre crema hidratantă matifiantă Bioderma Sebium Mat Control nu am mai pomenit până acum fiindcă o folosesc de doar 2 săptămâni. Pe lângă faptul că hidratează și calmează, poate îndeplini cu succes și rolul de bază de machiaj, fiindcă matifiază perfect și cumva rafinează porii, îmbunătățind vizibil aspectul pielii și reducând aspectul porilor dilatați. Este exact ca un filtru de Instagram ce blurează toate imperfecțiunile. Datorită faptului că nu conține filtre de protecție solară o aplic dimineața, după crema cu SPF, pe toată zona T și pe aripile nasului, unde porii sunt foarte vizibili. Ocazional, o aplic și seara, ca ultim pas în rutina de îngrijire a tenului. Se pare că tehnologia „Matt&Smooth” este cea responsabilă pentru hidratarea și mențimerea efectului matifiant pe o durată de pâna la 8h, în timp ce complexul brevetat Fluidactiv este cel care contribuie la reducerea și prevenția imperfecțiunilor tenului. Singurul ingredient problematic ar fi parfumul, dar acesta este din fericire într-o cantitate mică, la sfârșitul listei.

Toleriane Ultra Creme de la La Roche Posay a ajuns în rutina mea din pură întâmplare, însă și-a dovedit utilitatea pe tot parcursul acestor luni de iarnă. O folosesc atât pe obraji, cât și pentru pielea din jurul ochilor, aceste două zone fiind, acum, extrem de sensibile și iritate în marea majoritate a timpului. Este un produs recomandat pentru pielea ultra-reactivă și alergică, ce are nevoie de hidratare profundă și calmare imediată. Formula în sine este una simplă, însă extrem de eficientă din punctul meu de vedere. Conține unt de shea, apă termală și squalane, are o textură bogată, dar totodată lejeră, nu conține parfum și se prezintă într-un recipient ermetic, menit să păstreze intacte beneficiile ingredientelor componente.

Crema hidratantă cu SPF 25 de la CeraVe, după cum se poate observa și din fotografii, a fost stoarsă până la ultima picătură. Are o textură foartă plăcută, non-grasă, ce se absoarbe foarte repede în piele. Conține acid hialuronic și 3 tipuri de ceramide cu rol de restabilire a nivelului optim de hidratare și de refacere a barierei naturale de protecție a pielii. Deși o simt ca fiind foarte hidratantă, niciodată nu mi-a provocat erupții și poate fi considerată o bază de machiaj excelentă. Pe lângă toate acestea, nu conține parfum și este hipoalergenică, riscul de iritații fiind aproape inexistent. Deși este recomandată mai degrabă tenurilor sensibile sau uscate, eu m-am împăcat de minune cu ea și intenționez să o recumpăr, fiind una dintre cele mai bune creme cu SPF pe care le-am încercat.



Vă reamintesc încă o dată de importanța selecției produselor de îngrijire în funcție de tipul și nevoile pielii. Nu uitați nici de faptul că până și tenul acneic se poate deshidrata și are nevoie de îngrijire specială și că protecția solară este sfântă, indiferent de vreme sau temperatura de afară.



Comentarii