Ma-ntorc la tine, iar si iar, mare albastra

Îmi amintesc și acum fiorii dulci ai primei mele întâlniri cu albastrul infinit. După o călătorie de o noapte cu trenul, zgribuliți de frig și obosiți până la epuizare, tata a insistat să mergem pe faleză să ne bucurăm de primul nostru răsărit și să facem cunoștință cu aceea ce avea să devină cea mai profundă amintire a copilăriei - marea. Pe măsură ce ne apropiam de plajă și întrezăream din când în când apa, simțeam cum entuziasmul ia locul epuizării și curiozitatea alungă somnul. Odată cu primul pas pe nisipul fin și prima rază de soare ce s-a așezat pe valurile infinitului, mi-am promis să revin de fiecare dată cu același sentiment și aceeași emoție a primei revederi.

Plaja Belona

Amintiri din Eforie

Deși au trecut mai bine de 15 ani de atunci, îmi amintesc cu drag și emoție fiecare detaliu din prima mea vacanță pe litoralul Mării Negre, alături de familie. Am ales să ne petrecem întreg sejurul de 6 nopți în Eforie Nord, la hotel Belvedere. La momentul respectiv acesta încă se „bucura” de titulatura de „hotel comunist”, cu ale sale paturi asemănătoare celor pe care nici la bunica nu le mai întâlnești și cu mobila ce scârțâia din fiecare încheietură, alături de vestitul televizor, puțin mai mic decât un cuptor cu microunde. Dar pentru o copilă de 13 ani toate acestea erau doar detalii.

Zi de zi, de două, poate chiar și de trei ori, parcurgeam o distanță generoasă până la plaja Belona și de fiecare dată mă minunam de numărul mare de oameni ce urmau același traseu ca și noi, cu aceeași destinație și aceeași dorință de a revedea marea și a reauzi susurul valurilor sale. Încă de pe atunci  am înțeles că oamenii iubesc să își petreacă vacanța la mare, o privesc ca pe o oază de liniște și relaxare, o aleg pentru a se sustrage stresului cotidian. De atunci și până în prezent, o singură dată mi-am încălcat promisiunea făcută mării de a ne revedea an de an și atunci pentru a îmi îndeplini responsabilitățile de proaspătă mămică.


Vederea cu sosire întârziată

Vă mai amintiți de vederile ce se prezentau sub forma unei fotografii cu cele mai importante atracții turistice ale zonei, care le puteai expedia celor dragi pentru a îi anunța că ați sosit cu bine? Cam așa funcționau lucrurile înainte de „revoluția telefoanelor mobile” și era un gest tare frumos. Chiar din prima zi de vacanță am avut grijă să trimitem vederi celor dragi, cu mesaje personalizate și salutări entuziaste. Singura problemă este că ele au ajuns după ce ne-am întors acasă. Cât ne-am mai amuzat și încă ne mai amuzăm pe această temă!



Susțin cu tărie dreptul la vacanță!

Din postura de adult surmenat de griji și de responsabilități, înțeleg perfect necesitatea unei vacanțe, fie la munte sau la mare, pe plaiuri mioritice sau exotice. Dreptul la vacanță este al nostru, al fiecăruia, iar exercitarea lui aduce cu sine reîncărcarea bateriilor, îmbunătățirea moralului, refacerea și întărirea legăturilor de familie, sporirea productivității, o stare de bine de care nu te mai saturi și lista cu beneficii poate continua la nesfârșit.

Vestea bună este că Christian Tour susține Dreptul la vacanță și ne propune o grămadă de vacanțe, circuite, city break-uri, oferte last minute, reduceri Early Booking, sejururi speciale pentru seniori și chiar și croaziere. Oferta este vastă și deosebit de tentantă, poți ajunge practic în aproape orice colț al lumii, iar eu încă mai sunt în căutarea vacanței perfecte pentru familia noastră de 2 + 1 pitic. Oscilez între a petrece vacanța în România sau a opta pentru litoralul grecesc sau turcesc. De un singur lucru sunt convinsă și anume că vara aceasta îmi plănuiesc vacanța cu Christian Tour!
*Articol participant la Spring SuperBlog 2019
*Fotografiile nu îmi aparțin. Foto Belona, Foto vedere

Comentarii