Produsele preferate ale ultimelor trei luni: machiaj si ingrijirea tenului


Deși am observat cu încântare cât de îndrăgite sunt postările de genul acesta, încă nu îmi pot explica motivul pentru care am omis să mai aduc în discuție tema produselor preferate. Chiar zilele trecute am aruncat o privire peste articolele mai vechi ale blogului și am realizat cu stupoare că ultima postare de genul a fost în luna mai. Din fericire, de atunci și până acum, am testat atât de multe noutăți în materie de machiaj și îngrijire încât am suficient material pentru a scrie un roman pe această temă. Totuși, voi încerca să fiu cât mai clară și concisă, subliniind doar cele mai importante trăsături ale fiecărui produs în parte.
S-au schimbat atât de multe în rutina personală de machiaj, încât, dacă privesc în urmă cu aproximativ 2 ani, este posibil să nu mă mai recunosc. De când sunt mamă am devenit fană declarată a machiajului minimalist și am deprins cum să realizez un look complet în doar 10-15 minute. Deși pentru unii poate părea mult, iar pentru alții mult prea puțin, pentru mine este suficient.


La baza unui makeup perfect stă un fond de ten rezistent, care nu oxidează, asigură un aspect natural, acoperire decentă și foarte important, nu creează efectul de masă și nici nu se simte pe ten. Vă spun sincer că de mai bine de 2 luni nu am mai folosit nimic altceva în afară de L'Oreal Paris Infaillible 24H Fresh Wear. Excelează la toate capitolele, se aplică impecabil cu burețelul de machiaj de la Bioderma, iar nuața 125, Natural Rose, mi se potrivește perfect. Imediat după fond de ten, aplic pudra Extreme Matt de la PUPA, pe care m-am bazat toată vara și care nu îmi usucă tenul în mod excesiv. Ar mai fi și mascara Blue de la Melkior, pe care am folosit-o mai degrabă ca o bază, înainte de aplicarea unui rimel negru, fiindcă este singura mascara care le are pe toate: volum, curbare și alungire. În materie de bronzer, fard de ochi și iluminator, am mers doar pe paleta NARS Summer Lights, care reprezintă cea mai bună investiție din toate timpurile: fardurile de ochi sunt foarte pigmentate, cele satinate au o textură foarte cremoasă, în timp ce cele mate se întind foarte bine, bronzer-ul are nuanța perfectă, iar iluminatorul este extrem de subtil și totuși suficient. Exact acestea sunt produsele la care apelez pentru machiajul cotidian, cu excepții ocazionale, când am mai mult timp pentru mine sau mă pregătesc pentru un eveniment mai special.

Problemele de sănătate, oboseala și stresul din ultimele luni au avut un efect devastator asupra tenului meu. De altfel, oricât de multă atenție ai acorda demachierii și produselor pe care le aplici, lipsa somnului, grijile de zi cu zi și sănătatea șubredă, toate își vor lăsa amprenta asupra pielii. Din fericire, acum am reușit să revin pe un făgaș aparent normal și treptat să recuperez acel ten luminos și impecabil de odinioară.

Pe perioada verii am renunțat la aplicarea exfolianților chimici și m-am concentrat mai mult protecția solară. Din cauza problemelor anterior menționate m-am pricopsit cu o erupție de toată frumusețea pe obraji și frunte, astfel încât am fost nevoită să reiau tratamentul cu soluția exfoliantă Clear Regular Strenght Anti-Redness cu o concentrație de acid salicilic de 2% de la Paula s Choice mai devreme decât am preconizat. În doar câteva zile, erupțiile s-au diminuat, roșeața specifică a dispărut, iar efectul calmant a fost mai mult decât binevenit. De câteva săptămâni am descoperit beneficiile micului Foreo pentru curățarea tenului. De când îl folosesc, tenul este mai curat, mai catifelat și mai luminos. În materie de hidratare, încă sunt suprinsă cât de bună este crema Rehydrate de la Jonzac. Calmează instant, hidratează profund, se absoarbe rapid, oricât de mult produs ai aplica și se poate folosi chiar ți în zona ochilor. În tandem cu aceasta, folosesc și crema Toleriane Ultra de la La Roche Posay, pentru piele ultra-sensibilă și alergică. Îmi place textura sa ca de spumă, faptul că flaconul este 100% ermetic pentru a păstra intacte proprietățile ingredientelor din componență, faptul că nu conține alcool și nici parfum.


Piesele de rezistență ale acestei categorii și poate ultimele cele mai interesante și eficient descoperite din categoria produselor de îngrijire a tenului sunt doi antioxidanți de la The Ordinary: EUK 134 și Reveratrol 3% + Acid Ferulic 3%. EUK 134, concentrație 0,1%,  se recomandă ca fiind unul dintre cei mai puternici antioxidanți, care pe deasupra sporește și eficiența produselor cu SPF. Din experiența mea personală cu acesta am observat că îmbunătățește semnificativ aspectul și luminozitatea tenului, reduce considerabil, chia total în cazul meu, roșeața și că orice produs cu protecție solară aș aplica după, acesta se va așeza impecabil, valabil și pentru fondul de ten. Despre formula cu Resveratrol și Acid Ferulic încă nu pot spune foarte multe, dar se pare că s-ar completa perfect cu cel dintâi, motiv pentru care pe acela îl aplic dimineața și pe acesta seara. Deși pare a avea o textură uleioasă, se absoarbe relativ repede și se completează de minune cu crema de la Jonzac.

Ultimul, dar cu siguranță nu și cel din urmă este uleiul de arbore de ceai de la Metique, fără de care nici o persoană ce se confruntă cu acnee nu ar trebui să trăiască. Îl folosesc imediat ce observ apariția unei noi erupții și pe lângă faptul că pielea se vindecă mult mai repede, are și proprietăți antiseptice și antibacterie, putând fi folosit inclusiv pentru dezinfectarea mâinilor. 

Se pare că de fiecare dată când primit să fiu cât mai succintă. de fiecare dată intru în prea multe detalii. Ba chiar am impresia că nu am povestit îndeajuns despre fiecare. Cred că este o trăsătură specifică femeilor.

Dacă ați încercat unul dintre produsele menționate de mine sau aveți recomandări, le aștept cu drag și interes!

Comentarii